1.- Redacció mitjançant correu electrònic
Objectius
Continguts conceptuals
Continguts procedimentals
Continguts actitudinals
Síntesi
El correu electrònic és una eina de comunicació molt jove que, amb molt poc temps, ha generat una veritable revolució en els sistemes d’intercanvi d’informació i de treball. Però, per la seva mateixa joventut –l’accés generalitzat va començar fa cosa d’uns deu anys–, hi ha molts aspectes que no estan fixats, cosa que genera una certa incoherència en determinats usos.
En aquest curs, es presenten els diversos aspectes que cal tenir en compte per tal d’extreure’n el màxim profit i generar missatges que resultin eficaços des d’un punt de vista de la comunicació en l’àmbit laboral.
El primer pas és constatar que el correu electrònic ha revolucionat l’intercanvi d’informació i de dades, per l’estalvi de temps i diners que comporta. Tot i això, també s’ha deixat clar que hi ha altres mitjans de comunicació que en determinades circumstàncies poden ser més interessants que no pas el correu electrònic. Així doncs, cal avaluar en cada cas quin és el mitjà que més convé.
És determinant establir el to de la comunicació, fet en què intervenen tots els elements constitutius del correu. A partir d’aquí, s’evidencia la importància de fixar la posició tant de l’emissor com del destinatari en tots els elements que hi fan referència, no només formalment, sinó també estilísticament.
Finalment, cal recordar que la capacitat d’expressar amb precisió, claredat i concisió les idees és el que converteix aquest mitjà de comunicació revolucionari en una eina bàsica per a la comunicació diària en els àmbits laborals.
Descàrregues
Connectors
En aquest document es presenten els connectors o marcadors textuals d’ús més corrent, classificats d’acord amb la funció que
poden fer dins d’un text.
Connectors
En aquest document es presenten els diferents ítems a revisar abans d'enviar un correu electrònic.
Checklist
En aquest document es presenten els usos més corrents dels diversos signes de puntuació.
Bibliografia
FLYNN, N. i FLYNN, T. (2001) Correo electrónico: como escribir mensajes eficaces. Nuevos emprendedores. The Sunday Times.
Barcelona.
Aquest llibre presenta un conjunt de recomanacions i criteris per a l’elaboració de correus electrònics eficaços, no només
des del punt de vista tècnic, sinó també des del punt de vista de la redacció.
SHIPLEY, D. i SCHWALBE, W. (2007) Send: the how, why, when and when not of mail. Random House. Nova York.
Aquest llibre recull un conjunt de reflexions sobre la comunicació mitjançant correu electrònic i els principals problemes
que un ha de resoldre relacionats amb aquest sistema de comunicació.
TAYLOR, J. (2002) La comunicación en el trabajo. Nuevos emprendedores. The Sunday Times. Barcelona.
En aquest volum trobem aspectes diversos relacionats amb l’àmbit de la comunicació en el món professional, amb una referència
a les principals directrius que cal seguir.
Continguts basats en el manual: Altés, N.; Pejó, X. (2009) "Redacció mitjançant el correu electrònic" Barcelona: Diputació de Barcelona.
Guionització i producció multimèdia: MADEBY4W Projectes Digitals. www.cuatrow.com
(2010) Diputació de Barcelona