Objectius
1. Identificar els trets comuns que recullen les diverses definicions del terme projecte.
2. Copsar la importància que adquireixen els projectes en el dia a dia de les institucions.
3. Conèixer els fonaments de la gestió de projectes en el context de l'Administració pública.
4. Reflexionar sobre els projectes que desenvolupa el participant en el lloc de treball.
5. Saber quines són les fases que integren el cicle vital d'un projecte.
6. Familiaritzar-se amb els conceptes associats amb la gestió de projectes i amb la direcció de projectes.
Introducció
Els experts han fet al llarg del temps diverses definicions del que és un projecte. La majoria d'aquestes definicions ofereix variacions sobre una sèrie de característiques que s'acostumen a trobar en totes aquestes definicions. Cal tenir present quines són aquestes característiques, ja que condicionen per complet la naturalesa del treball per projectes.
En aquest mòdul, trobareu l'explicació de les característiques bàsiques d'un projecte i de la manera com aquests projectes s'insereixen en el funcionament normal de l'organització.
Examinarem també els conceptes de gestió de projectes i direcció de projectes.
Finalment, revisarem les fases en què habitualment es desenvolupen els projectes, és a dir, allò que anomenem cicle de vida del projecte.
Alexandre Álvarez Mena
Llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona i diplomat en Ciències Empresarials per la Universitat Oberta de Catalunya. Mestratge en gestió pública a ESADE.
Ha ocupat diversos llocs directius a diferents administracions locals.
Diputació de Barcelona, 2011.