1.-
Mòdul 5. Gestionar la comunicació del projecte
Objectius
1. Entendre la necessitat de fer una gestió sistemàtica i adequada dels processos de comunicació des de la direcció del projecte.
2. Adquirir els coneixements i les destreses necessaris per gestionar processos de comunicació corresponents al projecte.
3. Conèixer quins són els principals conceptes associats a la comunicació del projecte.
4. Saber distingir les diferències entre les comunicacions orals i escrites, i entre la comunicació formal i informal.
5. Aprendre què és la comunicació en xarxa i per quins mecanismes es regeix.
6. Tenir presents els principals subprocessos associats a la gestió de la comunicació del projecte.
Introducció
En aquest mòdul tractarem alguns aspectes relacionats amb la comunicació en el decurs dels projectes.
D'entrada, repassarem els conceptes bàsics del procés de la comunicació, i veurem algunes peculiaritats de les comunicacions orals i les comunicacions escrites, així com de la comunicació formal i la comunicació informal, que interessa tenir en compte per gestionar la informació del projecte.
En el segon tema, revisarem alguns models de xarxes que poden seguir els processos de comunicació, models que es concreten en el tercer tema tenint en compte els agents i les parts interessades més freqüents en qualsevol projecte.
El darrer i quart tema el dedicarem a examinar els trets més importants del procés de gestió de la comunicació del projecte, que es desenvolupa en tres subprocessos: planificació, gestió de la informació i control de la comunicació.
Alexandre Álvarez Mena
Llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona i diplomat en Ciències Empresarials per la Universitat Oberta de Catalunya. Mestratge en gestió pública a ESADE.
Ha ocupat diversos llocs directius a diferents administracions locals.
Diputació de Barcelona, 2011.