Permet aprofundir en les principals aportacions de J.P. Kotter (secció Kotter Principles). La secció Books & Resources / Other Resources permet unir-se a les xarxes socials de Kotter International. Ofereix la possibilitat de subscriure's a un servei de Newsletter gratuït. Pàgina en anglès.
Society for Organizational Learning.
La SOL és una organització fundada per Peter Senge l'any 1997 com a successora del Center for Organizational Learning (OLC) del Massachussets Institute of Technology (MIT). En aquesta pàgina es pot trobar nombrosa documentació sobre organitzacions que aprenen així com vincles a altres webs d'interès.
Comunitat espanyola de la Society for Organizational Learning.
L'apartat "Qué leemos", accessible des del menú principal, proposa lectures interessants en l'àmbit de l'aprenentatge organitzacional.
Oscar Barrio Navarro
Diputació de Barcelona
B-41247-2010
No diguis: "És que ja li vaig dir l'altre dia que m'havia de portar la documentació. Vostè és una mica despistat, oi?"
Has de dir: "Vostè no m'ha portat la documentació que li vaig demanar l'altre dia. Si us plau, pot portar-me-la demà?"
No diguis: "Ha d'anar a la segona planta a recollir el certificat i després torni i gestionarem la reclamació. El certificat ha de pagar-lo i demanar-ne una còpia...
Recordi que per fer la reclamació no ha de tornar a fer cua... Ah, el certificat li faran en cinc minuts!"
Has de dir: "En relació amb el certificat, pugi a la segona planta, ha de pagar-lo i demanar-ne còpia i li faran en cinc minuts. En relació amb la reclamació, torni si us plau quan tingui el certificat i no cal que faci cua."
No diguis: "Em sembla que potser no li podrem fer el registre avui però no n'estic segur... ja és una mica tard... no ho sé... potser el meu company... Podria tornar demà, si us plau?"
Has de dir: "Ja ha finalitzat el nostre horari d'atenció al públic i ara no és possible fer-li el certificat. Si us plau, torni demà i estarem encantats de poder-lo atendre."
No diguis: "Joan, ja et vaig comentar que no et puc reservar l'espai que em demanes. El mes passat ja em vas fer el mateix amb un altre espai que necessitaves i no hi va haver manera de trobar-lo i, a més, m'ho vas demanar en l'últim moment... Ara almenys ho demanes tres dies abans... anem millorant!"
Has de dir: "Joan, no et puc reservar l'espai. Busquem una solució que ens vagi bé als dos?"
No diguis: "Marta, sempre em demaneu el mateix a la vostra entitat; mai no penseu que jo no puc fer-ho, això..."
Has de dir: "Marta, aquest mes ja m'ho has demanat dues vegades i les dues vegades no he pogut resoldre-ho..."
No diguis que no t'importa gens quedar-te cinc minuts més per resoldre un problema i alhora estiguis els cinc minuts mirant el rellotge amb ganes de marxar...
Evita interrupcions, sorolls, espais massa petits, etc.
En el teu servei s'està endegant un nou projecte de redisseny d'alguns procediments interns, i tu n'ets el responsable. Ha estat un procés llarg i complex, moltes reunions, molts interlocutors, molts canvis sobre la marxa... Hi has dedicat moltes hores i molt esforç.
Sents molt orgull de la teva feina; aquest nou procediment permetrà estalviar temps i duplicitat de feina; segur que sortireu guanyant!
Ahir es van presentar els nous procediments a totes les persones del servei.
Avui al matí, en arribar has sentit pels passadissos tot tipus de comentaris.