La imatge corporativa, l'acollida personalitzada i el tractament de situacions difícils
1.- La imatge corporativa, l'acollida personalitzada i el tractament de situacions difícils
1.1.- Com influeix la pròpia imatge
1 de 6
Índex
Idees clau
Bibliografia
Idees clau
  • La imatge dels ens locals és molt important perquè els/les usuaris i usuàries percebin més positivament els serveis rebuts. A més, la persona que està en contacte directe amb aquests usuaris i aquestes usuàries és un punt clau en la percepció d'aquesta imatge, ja que és qui representa l'Administració en aquells moments.
  • Es crea una imatge de qualitat quan s'intenta assegurar que el nombre més gran possible de moments de la veritat es desenvolupi correctament segons els desigs de la ciutadania.
  • Tota la ciutadania vol cobrir una sèrie de necessitats bàsiques: ser compresa i rebuda, i sentir-se important i còmoda.
  • Abans d'intentar resoldre les situacions de la ciutadania, s'ha de tenir present que una bona acollida i una bona relació amb ella afavorirà l'acceptació de la solució que se li dóna.
Bibliografia

Es presenta a continuació una bibliografia recomenada i comentada.

  • CASTANYER MAYER-SPIESS, O. La asertividad: expresión de una sana autoestima. Desclée de Brouwer, 1998.
    Si us estimeu i respecteu, sereu capaç d'estimar i de respectar l'altre. I l'única forma de fer-ho és desenvolupant una sana autoestima que us permeti estar segur/a de la vostra vàlua única i personal, i us ajudi a fer valer els vostres drets sense trepitjar els dels altres. Com fer-ho? Mitjançant exemples i exercicis, aquest llibre pretén donar resposta a la qüestió anterior i així convertir-se en un manual per desenvolupar una sana assertivitat dins del marc de l'autoestima.

  • LILLEY, R. Cómo tratar con gente difícil. Gedisa, 2002.
    Les persones conflictives us poden fer la vida impossible i crear un ambient tens i poc productiu. Entendre la gent conflictiva i els seus problemes us permetrà resoldre les qüestions més complicades. Aquesta obra us ajudarà a analitzar els problemes de la conducta individual i les seves causes, donant-vos importants consells per superar els conflictes que provoquen. Amb un estil amè i clar, Roy Lilley explica en aquesta guia pràctica tots els recursos essencials per resoldre situacions problemàtiques.

  • RISO, W. Cuestión de dignidad: aprenda a decir no y gane autoestima siendo asertivo. Granica, 2004.
    Llibre de superació en què Walter Riso ens apropa a l'apassionant món de l'assertivitat i del respecte per un mateix. L'autor porta a comprendre perquè a vegades dobleguem el nostre esperit, encara que tinguem l'opció de no fer-ho.

  • ROEBUCK, C. Comunicación eficaz. Blume, 2000.
    Totes les organitzacions es basen en les comunicacions entre persones. Aquest llibre us ajudarà a treure el màxim partit de les principals formes de comunicació de què es disposa actualment a la feina i assegurar-vos que el vostre missatge arribi a la persona adequada. Els capítols sobre la comunicació directa (cara a cara), la telefònica, l'escrita i la que s'estableix dins d'un grup proporcionen un programa exhaustiu per desenvolupar les vostres habilitats.

  • VERDÚ, M.A.; LEDESMA, V. Atenció al ciutadà. Manual de consulta. Diputació de Barcelona, 2005. Disponible a: http://www.diba.cat/documents/477802/0/atencio_ciutada.pdf.
    Manual de consulta amb els continguts del curs presencial de l'atenció a la ciutadania.

Com influeix la pròpia imatge

La imatge de la persona amb qui s'ha mantingut el contacte és la imatge que la ciutadania rep de l'Administració.

 

L'Administració Pública disposa de diversos vehicles transmissors d'imatge; un d'ells és la imatge de la persona amb qui s'ha mantingut el contacte.

Per aquesta raó, la imatge de totes les persones de l'organització (ajuntament, DIBA, etc.), tant si exerceixen una tasca d'atenció al públic com si contacten amb la ciutadania en moments puntuals, és important.

Les persones presten la seva imatge a l'organització i es converteixen en un vehicle d'imatge. En aquells moments, elles "són" l'organització.

 

Manca de consciència de la imatge que es projecta

En moltes ocasions, una manca de coneixement i de domini de la pròpia imatge pot malmetre els esforços per atendre i millorar el servei. Les persones s'enganyen: el que elles creuen conèixer no és igual a allò que la ciutadania rep.

La majoria de les persones no és conscient de la imatge que projecta. És a dir, no domina la seva forma de comunicació verbal, les seves expressions i els seus gestos, les seves postures, etc.

 

Els avantatges d'assolir una bona imatge

Si l'organització és capaç de gestionar correctament els canals d'imatge, pot obtenir-ne els avantatges següents:

  • La institució queda més delimitada i identificable enfront de la resta. I a més, és jutjada favorablement.
  • L'organització, a través de la seva imatge, adquireix un rang "cultural" precís i se la veu com a institució pilot i d'avantguarda.
  • Es multipliquen els mitjans de promoció. Fins i tot fets que es considera de menor importància des d'aquest punt de vista, com, per exemple, els anagrames, poden contribuir a la promoció si són tractats amb la coherència i la força global de la imatge.
  • La imatge ajuda a apaivagar prejudicis desfavorables. Si la ciutadania està més predisposada cap a la institució, és capaç de disculpar els errors comesos i de mostrar-se més comprensiva.

Autora:

Àngels Verdú Díaz.
AV Recursos Humans

Cicle del descontentament

Situació de descontentament

Situació satisfactòria consolidada

Què fer en reconèixer l'errada

Inici
Disminuir mida de lletra
Augmentar mida de lletra
Ajuda
Anterior
Següent
Índex Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest