Com influeix la pròpia imatge
La imatge de la persona amb qui s'ha mantingut el contacte és la imatge que la ciutadania rep de l'Administració.
L'Administració Pública disposa de diversos vehicles transmissors d'imatge; un d'ells és la imatge de la persona amb
qui s'ha mantingut el contacte.
Per aquesta raó, la imatge de totes les persones de l'organització (ajuntament, DIBA, etc.), tant si exerceixen una tasca
d'atenció al públic com si contacten amb la ciutadania en moments puntuals, és important.
Les persones presten la seva imatge a l'organització i es converteixen en un vehicle d'imatge. En aquells
moments, elles "són" l'organització.
Manca de consciència de la imatge que es projecta
En moltes ocasions, una manca de coneixement i de domini de la pròpia imatge pot malmetre els esforços per atendre i
millorar el servei. Les persones s'enganyen: el que elles creuen conèixer no és igual a allò que la ciutadania rep.
La majoria de les persones no és conscient de la imatge que projecta. És a dir, no domina la seva forma de comunicació
verbal, les seves expressions i els seus gestos, les seves postures, etc.
Els avantatges d'assolir una bona imatge
Si l'organització és capaç de gestionar correctament els canals d'imatge, pot obtenir-ne els avantatges
següents:
- La institució queda més delimitada i identificable enfront de la resta. I a més, és jutjada favorablement.
- L'organització, a través de la seva imatge, adquireix un rang "cultural" precís i se la veu com a institució
pilot i d'avantguarda.
- Es multipliquen els mitjans de promoció. Fins i tot fets que es considera de menor importància des d'aquest punt de
vista, com, per exemple, els anagrames, poden contribuir a la promoció si són tractats amb la coherència i la força global
de la imatge.
- La imatge ajuda a apaivagar prejudicis desfavorables. Si la ciutadania està més predisposada cap a la institució, és
capaç de disculpar els errors comesos i de mostrar-se més comprensiva.