Per què es queixa la ciutadania?
Quan la ciutadania està insatisfeta i es queixa és perquè alguna cosa ha fallat i cal convertir-se en
responsables de la solució i buscar-la.
Pot passar de tot; que el/la ciutadà/ana:
- Tingui raó i nosaltres, la culpa...
- Tingui tota la raó i la culpa no sigui nostra...
- Tingui tota la raó i nosaltres, part de la culpa...
- No tingui raó i nosaltres, cap culpa...
L’Administració és responsable de donar resposta a les queixes de la ciutadania. Per tant, els/les empleats/ades públics
i públiques han d’assumir la responsabilitat de buscar solucions.
És igual, alguna cosa ha fallat i cal trobar-hi una solució.
Com cal actuar?
- En primer lloc, s'ha de reconèixer l’errada.
- Si és nostra, cal que l'assumim i demanar disculpes.
- Si és de l’organització, a més d’assumir-la i de demanar disculpes, cal recollir-la i comunicar-la a qui correspongui
per tal d’evitar que es torni a produir.