Els moments de la veritat
El moment de la veritat és l'instant precís en què la ciutadania es posa en contacte
amb l'Administració. A partir d'aquest contacte, es forma una opinió sobre la seva qualitat.
En els moments de la veritat, la imatge que la ciutadania tingui de l'Administració dependrà de si ha
satisfet o no les seves necessitats.
Quan la ciutadania entra en contacte amb qualsevol element de l'Administració (infraestructura, espais, senyals, etc.)
és també un moment de la veritat.
Segons el que necessiti el/la ciutadà/ana, els seus desigs, les seves expectatives i com resolguin aquesta situació els/les
empleats/ades públics i públiques, comportarà que aquesta persona es quedi amb una imatge positiva o no del/de la treballador/a
que l'ha atès i, de retruc, de l'Administració.
La ciutadania desconeix el perquè d'allò que s'està fent, els processos o el funcionament de l'Administració i de la tasca
concreta que s'està realitzant. Únicament sap allò que l'Administracio està fent per a ell/a en aquell moment concret. És
a partir d'aquesta experiència que ell/a es forma una opinió sobre la qualitat del servei.
Quan les necessitats del/de la client/a no són satisfetes en un moment de la veritat, se les coneix com a moment
crític de la veritat.
Si s'ha resolt els moments de la veritat satisfactòriament per al/a la ciutadà/ana, aquests esborraran el record dels “moments
dolents”, però també al revés: els moments de la veritat dolents esborren el record dels bons.
Per tant, cal tenir presents aquests moments de la veritat com a oportunitats que la ciutadania planteja, per tal d'oferir-li
una bona imatge, tant personal com de l'Administració, en l'atenció i la satisfacció de les seves necessitats.
Per poder oferir un millor servei a la ciutadania, és necessari identificar i controlar cada moment de la veritat.