La imatge corporativa, l'acollida personalitzada i el tractament de situacions difícils
1.- La imatge corporativa, l'acollida personalitzada i el tractament de situacions difícils
1.3.- Els moments de la veritat
3 de 6
Índex
Idees clau
Bibliografia
Idees clau
  • La imatge dels ens locals és molt important perquè els/les usuaris i usuàries percebin més positivament els serveis rebuts. A més, la persona que està en contacte directe amb aquests usuaris i aquestes usuàries és un punt clau en la percepció d'aquesta imatge, ja que és qui representa l'Administració en aquells moments.
  • Es crea una imatge de qualitat quan s'intenta assegurar que el nombre més gran possible de moments de la veritat es desenvolupi correctament segons els desigs de la ciutadania.
  • Tota la ciutadania vol cobrir una sèrie de necessitats bàsiques: ser compresa i rebuda, i sentir-se important i còmoda.
  • Abans d'intentar resoldre les situacions de la ciutadania, s'ha de tenir present que una bona acollida i una bona relació amb ella afavorirà l'acceptació de la solució que se li dóna.
Bibliografia

Es presenta a continuació una bibliografia recomenada i comentada.

  • CASTANYER MAYER-SPIESS, O. La asertividad: expresión de una sana autoestima. Desclée de Brouwer, 1998.
    Si us estimeu i respecteu, sereu capaç d'estimar i de respectar l'altre. I l'única forma de fer-ho és desenvolupant una sana autoestima que us permeti estar segur/a de la vostra vàlua única i personal, i us ajudi a fer valer els vostres drets sense trepitjar els dels altres. Com fer-ho? Mitjançant exemples i exercicis, aquest llibre pretén donar resposta a la qüestió anterior i així convertir-se en un manual per desenvolupar una sana assertivitat dins del marc de l'autoestima.

  • LILLEY, R. Cómo tratar con gente difícil. Gedisa, 2002.
    Les persones conflictives us poden fer la vida impossible i crear un ambient tens i poc productiu. Entendre la gent conflictiva i els seus problemes us permetrà resoldre les qüestions més complicades. Aquesta obra us ajudarà a analitzar els problemes de la conducta individual i les seves causes, donant-vos importants consells per superar els conflictes que provoquen. Amb un estil amè i clar, Roy Lilley explica en aquesta guia pràctica tots els recursos essencials per resoldre situacions problemàtiques.

  • RISO, W. Cuestión de dignidad: aprenda a decir no y gane autoestima siendo asertivo. Granica, 2004.
    Llibre de superació en què Walter Riso ens apropa a l'apassionant món de l'assertivitat i del respecte per un mateix. L'autor porta a comprendre perquè a vegades dobleguem el nostre esperit, encara que tinguem l'opció de no fer-ho.

  • ROEBUCK, C. Comunicación eficaz. Blume, 2000.
    Totes les organitzacions es basen en les comunicacions entre persones. Aquest llibre us ajudarà a treure el màxim partit de les principals formes de comunicació de què es disposa actualment a la feina i assegurar-vos que el vostre missatge arribi a la persona adequada. Els capítols sobre la comunicació directa (cara a cara), la telefònica, l'escrita i la que s'estableix dins d'un grup proporcionen un programa exhaustiu per desenvolupar les vostres habilitats.

  • VERDÚ, M.A.; LEDESMA, V. Atenció al ciutadà. Manual de consulta. Diputació de Barcelona, 2005. Disponible a: http://www.diba.cat/documents/477802/0/atencio_ciutada.pdf.
    Manual de consulta amb els continguts del curs presencial de l'atenció a la ciutadania.

Els moments de la veritat

El moment de la veritat és l'instant precís en què la ciutadania es posa en contacte amb l'Administració. A partir d'aquest contacte, es forma una opinió sobre la seva qualitat.

En els moments de la veritat, la imatge que la ciutadania tingui de l'Administració dependrà de si ha satisfet o no les seves necessitats.

 

Quan la ciutadania entra en contacte amb qualsevol element de l'Administració (infraestructura, espais, senyals, etc.) és també un moment de la veritat.

Segons el que necessiti el/la ciutadà/ana, els seus desigs, les seves expectatives i com resolguin aquesta situació els/les empleats/ades públics i públiques, comportarà que aquesta persona es quedi amb una imatge positiva o no del/de la treballador/a que l'ha atès i, de retruc, de l'Administració.


La ciutadania desconeix el perquè d'allò que s'està fent, els processos o el funcionament de l'Administració i de la tasca concreta que s'està realitzant. Únicament sap allò que l'Administracio està fent per a ell/a en aquell moment concret. És a partir d'aquesta experiència que ell/a es forma una opinió sobre la qualitat del servei.

Quan les necessitats del/de la client/a no són satisfetes en un moment de la veritat, se les coneix com a moment crític de la veritat.

Si s'ha resolt els moments de la veritat satisfactòriament per al/a la ciutadà/ana, aquests esborraran el record dels “moments dolents”, però també al revés: els moments de la veritat dolents esborren el record dels bons.

 

 

Per tant, cal tenir presents aquests moments de la veritat com a oportunitats que la ciutadania planteja, per tal d'oferir-li una bona imatge, tant personal com de l'Administració, en l'atenció i la satisfacció de les seves necessitats.

Per poder oferir un millor servei a la ciutadania, és necessari identificar i controlar cada moment de la veritat.

Autora:

Àngels Verdú Díaz.
AV Recursos Humans

Cicle del descontentament

Situació de descontentament

Situació satisfactòria consolidada

Què fer en reconèixer l'errada

Inici
Disminuir mida de lletra
Augmentar mida de lletra
Ajuda
Anterior
Següent
Índex Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest