1.-
Cas 2. Quadre de comandament integral per a l’Equip de Govern
El treball amb el "Cas 2. Quadre de comandament integral per a l’Equip de Govern de l’ajuntament" promou el desenvolupament de la capacitat següent:
Planificar els projectes i/o les línies de gestió de la seva unitat/del seu equip a partir dels objectius generals que han estat marcats, definint les prioritats, els objectius, les fases de treball, i els indicadors d’activitat, i assignant de manera eficaç recursos i responsabilitats.
S’espera que el treball que el cas planteja permeti:
Identificar variables clau de control de municipi a escala global i transversal.
Definir estratègies d’implantació de sistemes de control.
Articular sistemes d’indicadors de mesura de procés i de resultats.
Generar quadres de comandament acotats a la situació.
Actuació
Conjunt d'activitats destinades a l'assoliment d'un objectiu operatiu descrites en paràmetres de magnitud, temps i cost.
Direcció per objectius
Tècnica de direcció organitzativa que es basa en la planificació, la definició de plans d'execució, el control de la gestió
i l'avaluació de resultats.
Estàndard
Valor de referència per fixar objectius amb el qual es compara el valor resultant de la mesura d'un indicador per interpretar-lo
i avaluar-lo.
Indicador
Element de mesura d'una variable o d'una relació entre variables, de tipus quantitatiu generalment. Proporciona informació
rellevant sobre la situació d'una organització i el seu entorn.
Línies estratègiques
Formes genèriques d'assolir els objectius estratègics. La seva formulació és deliberadament genèrica per donar un marge de
flexibilitat davant de les situacions que puguin sorgir en el futur.
Missió
Punts programàtics generals que resumeixen les competències i funcions d'una organització i que emmarquen els diferents objectius
operatius que es proposa assolir. La finalitat és una síntesi de les missions en un sol concepte.
Objectiu operatiu
Resultat desitjat descrit en paràmetres de magnitud, temps i cost que es preveu aconseguir per a cadascun dels punts de la
finalitat o missió de l'organització.
Objectius estratègics
Orientacions generals que indiquen cap a on es dirigeix l'organització.
Quadre de comandament
Instrument que recull, d'una manera sistematitzada, la informació rellevant que fa referència a la gestió, a la realització
d'actuacions i a l'assoliment dels objectius operatius d'una organització.
Qualitat del servei
Conjunt de propietats i característiques (atributs) que té un producte o servei d'una organització i que li confereixen l'aptitud
de satisfer les demandes, les necessitats i les expectatives de la seva clientela potencial.
Tolerància
Percentatge admissible de desviació respecte a l'estàndard.
David Sancho
Diputació de Barcelona
L’objectiu operatiu és el resultat desitjat descrit en paràmetres de magnitud, temps i cost que es preveu aconseguir per a cadascun dels punts de la finalitat o missió de l’organització.