1.- Mòdul 2. El rol de la direcció de projectes
Objectius
1. Comprendre el rol que correspon a la direcció de projectes en una administració pública.
2. Analitzar els diversos graus d'autoritat en aquest àmbit.
3. Estudiar alguns processos clau lligats a la direcció de projectes: la gestió de la informació i la comunicació, la negociació, la resolució de problemes i l'exercici del lideratge.
4. Conèixer alguns instruments de suport a la direcció de projectes.
5. Posar en pràctica els coneixements i les destreses adquirits.
Introducció
Aquest mòdul té com a objectiu estudiar en què consisteix l'exercici de la direcció de projectes.
D'entrada, ens fixarem en quines són les funcions bàsiques que ha de desenvolupar un director de projecte.
En la segona part ens centrarem en la forma en què la direcció utilitza l'autoritat en el marc del projecte, i els diferents tipus de direcció que en funció d'això es distingeixen.
A continuació, revisarem les competències que ha de tenir la persona que s'ocupa de la direcció d'un projecte, així com les àrees d'experiència professional que ha de conèixer.
En els darrers apartats examinarem alguns aspectes concrets dels quals s'ha d'ocupar la direcció de projectes: la gestió de la informació i la comunicació, la negociació, la resolució de problemes, i com ha d'exercir el lideratge.
Alexandre Álvarez Mena
Llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona i diplomat en Ciències Empresarials per la Universitat Oberta de Catalunya. Mestratge en gestió pública a ESADE.
Ha ocupat diversos llocs directius a diferents administracions locals.
Diputació de Barcelona, 2011.