1.-
La planificació i l'organització com a hàbit
Conèixer les eines bàsiques per establir prioritats i objectius.
Identificar hàbits que afecten negativament la gestió del temps.
Treballar i analitzar una escaleta personal d'ús del temps.
CASADO, L. (2002) Aprender a organizar el tiempo. Barcelona: Paidós.
El temps s'ha convertit en un problema per a la majoria dels/de les professionals, i amb especial intensitat per a les persones que ocupen càrrecs directius. La resposta consisteix, en moltes ocasions, en una frenètica carrera de fons contra el rellotge. El resultat sol ser altament insatisfactori i, a més, provoca efectes secundaris en la salut personal i organitzacional, acaba per afectar la vida familiar i social. Aquesta situació de conflicte amb el temps, d'escàs èxit, no és l'única alternativa.
COVEY, S.R.; MERRILL, A.R.; MERRILL, R.R. (1996) Primero lo primero, reflexiones diarias. Barcelona: Paidós.
Aquesta obra és el resultat d'aplicar les revelacions d'"Els set hàbits de la gent altament efectiva" als problemes quotidians de les persones que han de fer front a les exigències cada vegada majors de la seva vida personal i, sobretot, laboral. És un veritable manual per enriquir les nostres relacions amb els altres, aconseguir la pau interior i disposar de la confiança necessària per augmentar la qualitat de tot el que fem: decidir què és el veritablement important, aconseguir fites valuoses i portar una vida plena, gratificant i equilibrada.
POELMANS, S. (2005) Tiempo de calidad. Calidad de vida. Barcelona: McGraw-Hill.
Guia pràctica per a aquelles persones que busquen maximitzar la qualitat del temps que gaudeixen amb la seva família, els amics i companys, mentre mantenen una carrera professional i personal en el vertiginós entorn laboral i professional d'avui.
Pàgina web de Stephen R. Covey
Permet accedir als abstracts de les seves obres principals i enregistrar-se a la Covey community. Pàgina en anglès.
Neus Ribas Varó
Diputació de Barcelona. DL: B-41249-2010
Planificar les tasques a efectuar, amb l'estimació del temps necessari, al final de cada dia i no al començament de la jornada.
Reservar un percentatge de temps per a imprevistos.
Ser realistes en l'assignació de temps per a tasques.
Tenir en compte les diferències de rendiment segons les hores que es porten treballades.
Atendre una sola tasca alhora, per incrementar el rendiment.
Reduir al màxim els temps morts (esperes, desplaçaments inútils, etc.).
Donar prioritat a allò que és important sobre allò que és urgent.
Valorar les diferències que poden existir entre diversos horaris quant a contactes, desplaçaments, etc.
Rematar els temes; no deixar temes a mitges, atès que necessiten temps extra a l'hora de reiniciar-los per recuperar la situació en què es van deixar.
Fer la feina ben feta, a la primera, per evitar repeticions.
Aprofitar els temps morts per preparar treballs o llegir informació.
Registrar l'activitat diària de manera sistemàtica.
Neutralitzar els «lladres de temps».