La planificació i l'organització com a hàbit
1.- La planificació i l'organització com a hàbit
1.9.- L'optimització del temps
9 de 17
Índex
Objectius
Bibliografia
Web
Objectius
  • Conèixer les eines bàsiques per establir prioritats i objectius.

  • Identificar hàbits que afecten negativament la gestió del temps.

  • Treballar i analitzar una escaleta personal d'ús del temps.

Bibliografia

CASADO, L. (2002) Aprender a organizar el tiempo. Barcelona: Paidós.

El temps s'ha convertit en un problema per a la majoria dels/de les professionals, i amb especial intensitat per a les persones que ocupen càrrecs directius. La resposta consisteix, en moltes ocasions, en una frenètica carrera de fons contra el rellotge. El resultat sol ser altament insatisfactori i, a més, provoca efectes secundaris en la salut personal i organitzacional, acaba per afectar la vida familiar i social. Aquesta situació de conflicte amb el temps, d'escàs èxit, no és l'única alternativa.


COVEY, S.R.; MERRILL, A.R.; MERRILL, R.R. (1996) Primero lo primero, reflexiones diarias. Barcelona: Paidós.

Aquesta obra és el resultat d'aplicar les revelacions d'"Els set hàbits de la gent altament efectiva" als problemes quotidians de les persones que han de fer front a les exigències cada vegada majors de la seva vida personal i, sobretot, laboral. És un veritable manual per enriquir les nostres relacions amb els altres, aconseguir la pau interior i disposar de la confiança necessària per augmentar la qualitat de tot el que fem: decidir què és el veritablement important, aconseguir fites valuoses i portar una vida plena, gratificant i equilibrada.


POELMANS, S. (2005) Tiempo de calidad. Calidad de vida. Barcelona: McGraw-Hill.

Guia pràctica per a aquelles persones que busquen maximitzar la qualitat del temps que gaudeixen amb la seva família, els amics i companys, mentre mantenen una carrera professional i personal en el vertiginós entorn laboral i professional d'avui.

Web

https://www.stephencovey.com/

Pàgina web de Stephen R. Covey

Permet accedir als abstracts de les seves obres principals i enregistrar-se a la Covey community. Pàgina en anglès.

L'optimització del temps

L'optimització del temps laboral s'assolirà en el moment que la persona que ocupa un càrrec pugui assolir tots els seus objectius sense dedicar més temps que el que correspon a la seva jornada laboral.


Però, en general, les condicions normals de desenvolupament del treball són de sobreocupació o subocupació (la primera de les quals és cada vegada més freqüent).

La càrrega de treball estableix certs límits a la quantitat d'activitats que es poden encomanar a cada lloc de treball.

S'han de tenir en compte les capacitats individuals i la naturalesa dels objectius assignats, més una sèrie de variables.

El temps és el principal recurs professional i ha de ser administrat de manera que s'acompleixin tots els objectius sense precipitacions. L'ús del temps només adquireix importància quan hi ha objectius que s'han d'assolir, tot interpretant els objectius com a concrecions específiques pel que fa als resultats desitjats.

Normalment es parla de controlar el temps quan el seu control no és possible. L'única possibilitat és controlar les nostres activitats.

El temps és molt fàcil de perdre sense possibilitat de recuperar-lo. Com a mínim cal ser conscient de quines són les raons, i trobem que les més importants són de caire personal.

Pensa en les activitats que fas un cap de setmana normal, quan tens ganes de fer tot allò que normalment la feina t'impedeix fer... Aprofites realment el temps?

 

S'ha de planificar la feina abans d'executar-la. És millor invertir el temps en la planificació que en la correcció, tot assignant a cada tasca el temps i els recursos necessaris.

Idea principal

L'anàlisi del temps real dedicat a cada tasca i la seva quantificació són un pas imprescindible en la recerca de l'eficiència, ja que permetria valorar disfuncions organitzatives susceptibles de ser millorades.

Autora:

Neus Ribas Varó

Variables

 

Les variables que també s'han de tenir en compte són:

  • Quantificació del temps necessari per a cada tasca.
  • Grau d'entrenament necessari.
  • Valoració de si el treball és rutinari o creatiu.
  • Grau de satisfacció a la feina i esperit de cooperació (afecta el nivell de supervisió).
  • Recursos disponibles.
  • Capacitat per delegar.
  • Sistema d'informació per prendre decisions i controlar les desviacions.
  • Obligació de realitzar funcions «atípiques» (no directament relacionades amb el lloc de treball).
  • Possibilitat d'utilitzar economies d'escala (agrupació de funcions similars).
  • Nivell de coordinació entre funcions.

 

Raons de caire personal

 

Algunes d'aquestes raons de caire personal són:

  • No fer res, les hores de presència no són el mateix que les hores de feina.
  • No fer el que no s'ha de fer, per falta de jerarquització de les tasques (ABC) o per indefinició de les funcions personals.
  • Fer malament el que es fa, errors, repeticions o inexactitud, requereixen noves inversions de temps.

 

Inici
Disminuir mida de lletra
Augmentar mida de lletra
Ajuda
Anterior
Següent
Índex Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest