La planificació i l'organització com a hàbit
1.- La planificació i l'organització com a hàbit
1.4.- El concepte de responsabilitat
4 de 17
Índex
Objectius
Bibliografia
Web
Objectius
  • Conèixer les eines bàsiques per establir prioritats i objectius.

  • Identificar hàbits que afecten negativament la gestió del temps.

  • Treballar i analitzar una escaleta personal d'ús del temps.

Bibliografia

CASADO, L. (2002) Aprender a organizar el tiempo. Barcelona: Paidós.

El temps s'ha convertit en un problema per a la majoria dels/de les professionals, i amb especial intensitat per a les persones que ocupen càrrecs directius. La resposta consisteix, en moltes ocasions, en una frenètica carrera de fons contra el rellotge. El resultat sol ser altament insatisfactori i, a més, provoca efectes secundaris en la salut personal i organitzacional, acaba per afectar la vida familiar i social. Aquesta situació de conflicte amb el temps, d'escàs èxit, no és l'única alternativa.


COVEY, S.R.; MERRILL, A.R.; MERRILL, R.R. (1996) Primero lo primero, reflexiones diarias. Barcelona: Paidós.

Aquesta obra és el resultat d'aplicar les revelacions d'"Els set hàbits de la gent altament efectiva" als problemes quotidians de les persones que han de fer front a les exigències cada vegada majors de la seva vida personal i, sobretot, laboral. És un veritable manual per enriquir les nostres relacions amb els altres, aconseguir la pau interior i disposar de la confiança necessària per augmentar la qualitat de tot el que fem: decidir què és el veritablement important, aconseguir fites valuoses i portar una vida plena, gratificant i equilibrada.


POELMANS, S. (2005) Tiempo de calidad. Calidad de vida. Barcelona: McGraw-Hill.

Guia pràctica per a aquelles persones que busquen maximitzar la qualitat del temps que gaudeixen amb la seva família, els amics i companys, mentre mantenen una carrera professional i personal en el vertiginós entorn laboral i professional d'avui.

Web

https://www.stephencovey.com/

Pàgina web de Stephen R. Covey

Permet accedir als abstracts de les seves obres principals i enregistrar-se a la Covey community. Pàgina en anglès.

El concepte de responsabilitat

  • Qui és responsable de definir els objectius?
  • I d'assignar-los?
  • I de comunicar-los?
  • Que quelcom funcioni?
  • A qui s'ha de demanar responsabilitats d'alguna cosa?
  • Etc.

Quan parlem d'orientació a resultats, immediatament apareix el concepte de responsabilitat.

És probable que, si se'ns plantegen aquestes preguntes, voltem la mirada cap a munt, vers els/les "caps". Ells i elles són els responsables.

Això significa que, per sota d'un cert nivell de l'organigrama no som responsables? Que determinats nivells no tenen responsabilitat?

La resposta és absolutament no!


Cada persona és responsable del resultat final de la tasca que realitza, del resultat del que fa.


Per tant, la responsabilitat individual no té a veure amb l'organigrama ni amb el nivell de poder, sinó amb la contribució a l'objectiu final.

La pròpia contribució ens permet aclarir:

  • Perquè faig el que faig?

  • Per a qui faig el que faig?

Així, amb una mirada sistèmica (no necessàriament lineal), totes les contribucions estan subordinades a l'objectiu final, al resultat que cal assolir.

Si tots els membres d'un sistema de treball poden respondre amb seguretat perquè i per a qui fan el que fan, es crea un sentiment de corresponsabilitat entre els membres de l'àrea o la unitat professional.

Idea principal

La responsabilitat individual té a veure amb la contribució a l'objectiu final.

Autora:

Neus Ribas Varó

Inici
Disminuir mida de lletra
Augmentar mida de lletra
Ajuda
Anterior
Següent
Índex Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest