Accés directe al contingut

El procés i les eines

Sovint una mateixa acció formativa és impartida per diversos docents i, per tant, és necessari assegurar que aquests la puguin impartir garantint certa homogeneïtat en relació amb els objectius, la metodologia i l'avaluació emprats.

L'acció formativa es concreta en dues fases:

  • Fase de disseny
  • Fase d'impartició

Consisteix a decidir les característiques principals d'una acció formativa per tal que els docents que la impartiran tinguin uns criteris bàsics per orientar la seva proposta formativa. El document que recull aquesta informació és el Pla Docent Estàndard.

A partir de les premisses i orientacions del Pla Docent Estàndard, cada formador elaborarà la seva proposta de Programació, on definirà com impartirà l’acció formativa (com seran les sessions presencials, com avaluarà aprenentatges, etc.)

La fase d’impartició finalitza amb l’execució de l’acció formativa programada. Durant l’execució, la programació s’haurà de revisar reiteradament per tal d’ajustar el programa a les expectatives i necessitats del grup d’assistents.

En finalitzar la impartició, es realitzarà una valoració sobre com ha funcionat i si hi ha millores a implementar.

Exemple