Accés directe al contingut

Habilitats

Ensenyament i aprenentatge d'habilitats

  • Objectius
  • Definició
  • Metodologia
  • Avaluació

Els objectius que es refereixen a l’aprenentatge d’habilitats indiquen allò que els participants han d’arribar a saber fer.

Un procediment o habilitat consisteix en una sèrie d’accions ordenades que es fan per aconseguir un objectiu. Hi ha una gran varietat de procediments amb diferents graus de complexitat, p. e. llegir, dibuixar, projectar, analitzar una situació, etc.

L’aprenentatge de procediments o habilitats requereix d’un procés en què es permeti:

  • Observar models que mostrin diferents maneres de dur a terme l’habilitat.
  • Practicar l’habilitat tant com calgui per arribar a dominar-la en un grau suficient.
  • Entendre el procediment establint relacions amb coneixements (allò que el participant sap) que donin sentit i significació a l’habilitat o procediment (allò que està aprenent a fer).
  • Aplicar l’habilitat a situacions diverses, p. e. fent simulacions, per evitar quedar-se en un aprenentatge massa lligat a una sola situació o exemple.

Per avaluar l’aprenentatge d’habilitats podem:

  • Dissenyar proves específiques pensades perquè els assistents puguin demostrar que saben seguir les passes i arribar correctament al final d’un procés.
  • Observar als participants executant determinades tasques a l’aula.

Ensenyament i aprenentatge d'habilitats