Accés directe al contingut

Què aprenem?

Els tres models metodològics: aprendre conceptes, habilitats i actituds

Les metodologies i les activitats que s’han de posar en joc en una acció formativa són diferents segons el tipus d’aprenentatge que es pretengui assolir.

A l’hora de dur a terme una acció formativa per a l’adquisició de competències cal tenir en compte les estratègies d’ensenyament-aprenentatge pròpies dels diferents tipus de continguts.

Tractem de forma diferenciada l’aprenentatge de coneixements, habilitats i actituds.

Taula d'accés ràpid
Coneixements Habilitats Actituds

SABER

Els objectius indiquen allò que els participants han d’arribar a saber.

Exemple: data d’un esdeveniment, concepte de justícia...

SABER FER

Els objectius indiquen allò que els participants han d’aconseguir saber fer.

Exemple: lectura, dibuix, anàlisi d’una situació...

SABER SER I ESTAR

Els objectius indiquen allò que els participants han de manifestar en la seva manera de ser i estar en el seu àmbit de treball.

Exemple: responsabilitat, creativitat, ètica...