Què aprenem?
Els tres models metodològics: aprendre conceptes, habilitats i actituds
Les metodologies i les activitats que s’han de posar en joc en una acció formativa són diferents segons el tipus d’aprenentatge que es pretengui assolir.
A l’hora de dur a terme una acció formativa per a l’adquisició de competències cal tenir en compte les estratègies d’ensenyament-aprenentatge pròpies dels diferents tipus de continguts.
Tractem de forma diferenciada l’aprenentatge de coneixements, habilitats i actituds.
Coneixements | Habilitats | Actituds |
---|---|---|
SABER Els objectius indiquen allò que els participants han d’arribar a saber. Exemple: data d’un esdeveniment, concepte de justícia... |
SABER FER Els objectius indiquen allò que els participants han d’aconseguir saber fer. Exemple: lectura, dibuix, anàlisi d’una situació... |
SABER SER I ESTAR Els objectius indiquen allò que els participants han de manifestar en la seva manera de ser i estar en el seu àmbit de treball. Exemple: responsabilitat, creativitat, ètica... |