Accés directe al contingut

Exemples d'estratègies metodològiques

Qüestionari

  • Tipus de contingut:

  • Fases:

Descripció

Consisteix en un quadre de doble entrada que, en la primera columna, recull els continguts nuclears. La resta de columnes s’hauran d’omplir en moments diferents, al llarg de la seqüència formativa, per registrar els avançaments i les dificultats de cada participant en el seu procés d’aprenentatge.
Hi ha molts qüestionaris o taules de seguiment de l’aprenentatge possibles. Poden ser individuals o de petit grup. Una de les variants són les graelles de coavaluació entre companys.

Serveix per

  • Informar al propi participant i al formador o formadora de l’evolució del procés d’aprenentatge.
  • Facilitar el procés d’autoregulació per part del participant.
  • Implicar activament els participants en el seu procés d’aprenentatge.

Aspectes a tenir en compte

  • Cal assegurar-se que el significat dels continguts objecte d'avaluació es comparteix amb les persones participants.
  • Tant l’autoavaluació com la coavaluació entre companys es basen en una concepció de corresponsabilitat del formador o formadora i dels participants en l’acció formativa. Per aplicar aquestes estratègies d’avaluació cal haver compartit la idea de corresponsabilitat en el procés.

Exemple

Incloem un exemple de qüestionari o taula al voltant del treball en equip.

Exemple