Accés directe al contingut

Exemples d'estratègies metodològiques

Rúbrica

  • Tipus de contingut:

  • Fases:

  • Observacions

    Sol abastar tota la seqüència formativa.

Descripció

És un instrument d’avaluació que permet valorar qualitativament habilitats i actituds. Mostra la concreció dels diferents nivells de domini que es poden observar en l’assoliment de les habilitats i/o actituds. És un conjunt de criteris que especifiquen el domini progressiu en l’assoliment dels diferents aspectes relacionats amb allò que es vol avaluar.

Serveix per

  • Avaluar habilitats, actituds i competències tenint en compte els diferents nivells d’aprofundiment que es poden observar.
  • Orientar el participant sobre allò que s’espera d’ell, facilitant una guia per tal que conegui, a priori i de manera detallada, els aspectes dels quals se l’avaluarà.
  • Que el participant identifiqui en quin nivell de domini se situa i què li manca per millorar-lo.
  • Possibilitar l’autoavaluació, ja que el participant coneix els criteris de qualificació.
  • Reduir la subjectivitat en les avaluacions de caire qualitatiu.
  • Afavorir la planificació de les accions, ja que determina quins són els aspectes importants i les escales de valor que se li ofereixen en cada aspecte.

Aspectes a tenir en compte

  • Que els criteris estiguin ben definits i siguin progressius.
  • Que la tria dels aspectes a valorar contempli tot allò que és més important a avaluar.

Exemple

L’exemple inclou la plantilla que s’utilitzarà per avaluar habilitats personals i/o socials i que, si s’ofereix prèviament a l’assistent, li servirà de guió per a la seva preparació.

Exemple